blender3d.cz
http://www.blender3d.cz/forum/

pohľad KAMERY (začiatočník)
http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=7282
Stránka 11

Autor:  MOJE [ pon pro 14, 2009 12:09 pm ]
Předmět příspěvku:  pohľad KAMERY (začiatočník)

Zdravím,

v 3D blendery som už niečo robil, ale v GAME ENGINE ešte nič. Skúsil som nejakú animáciu, ktorá ide OK.

1. Neviem nastaviť POHĽAD KAMERY ( mám tam kameru, ale hra pozerá z iného pohľadu)?
2. Ako vložiť čas (stopky so zastavením MM:SS - alebo aspoň system. čas)?
3. Ako meniť hodnotu premennej a vypisovať ju ako text ?
4. Ako vložiť text v GAME ENGINE (napr. ako v hre na začiatku napíšete MENO a to meno sa pri hre niekde zobrazuje)?
5. Dá sa použiť VIDEO ako TEXTÚRA ? A DV kamera cez 1394 do BLENDER ENGINE ???

Chcel by som skúsiť nejaké vecičky do ŠPORTU - LIVE. Ak by sa dalo aj strih medzi kamerami ...

VĎAKA

Autor:  zgerbiak [ pon pro 14, 2009 2:19 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: pohľad KAMERY (začiatočník)

1. Kameru z ktorej sa chceš dívať musíš ju nastaviť ako predvolenú. ctrl+0
Pred spustením hry si musíš dať pohľad z kamery. 0
2. pridáš premennú typu Timer. Zastavenie budeš musieť riešiť cez ďalšiu premennú.
minúty a sekundy budeš musieť vypočítavať z toho jedného času
3. Hodnotu premennej môžeš realizovať cez actuator property.
Vypisovať ju ako text, na to si pozri tento tutoriál http://www.blending-online.co.uk/8501/17001.html
4. Pridáš si premennú typu String. pridáš senzor Keyboard, zaklikneš All keys a do políčok LogToggle a Target zadáš meno tej premennej.
Zobrazovanie riešiš tak isto ako v predošlom bode.
5. Dá. Iba od verzie 2.49. Robí sa to cez script. Podrobnejšie informácie nájdeš tu: http://wiki.blender.org/index.php/Dev:S ... deoTexture

Prehadzovanie pohľadu z kamier sa robí cez actuator Scene, nastavíš Set Camera a do OB zadáš meno kamery cez ktorú sa chceš dívať.

Autor:  MOJE [ pon pro 14, 2009 2:31 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: pohľad KAMERY (začiatočník)

VĎAKA za odpovede.

Takže od začiatku. Mne tá kemera nejako nejde. v OKNE pozerám cez kameru (NUM 0) a keď stlačím P, tak to nahodí nejaký iný pohľad ( z iného UHLA) :|

Tu je môj PROJEKT

http://aplstudio.tym.sk/LIVE/File1.blend

Autor:  zgerbiak [ pon pro 14, 2009 3:28 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: pohľad KAMERY (začiatočník)

To preto, lebo máš na kamere Constraint Track To, ktorý game engin nepodporuje.
Musíš to spraviť cez actuator Edit Object, ktorý nastavíš na Track To a do OB zadáš meno sledovaného objektu.
Time slúži pre oneskorenie sledovania.
Tento actuator zapojíš za senzor Always s pulzným režimom a controller AND.

Autor:  MOJE [ pon pro 14, 2009 10:26 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: pohľad KAMERY (začiatočník)

SUPER, VĎAKA. Čítal som o tom, ale vôbec som si neuvedomil, že som použil TRACK TO :?

Nejaké TUTOR na tie ďalšie veci - aby som neotravoval s každou blbosťou.

Ale ak nevadí tak by som asi troška len otravoval :-)

Autor:  MOJE [ úte pro 15, 2009 12:41 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: pohľad KAMERY (začiatočník)

No tak už som troška postuppi. Ako pripojiť tie texty k tomu STAVU a ako s tým časom (stop, strat, min:sek)

VĎAKA

http://aplstudio.tym.sk/LIVE/File2.blend

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/