Právě je úte dub 16, 2024 8:08 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Occluder
PříspěvekNapsal: ned kvě 31, 2009 1:49 am 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 22, 2009 2:31 am
Příspěvky: 187
Bydliště: Slovakia - Jakubov
Occluder
Mohol by mi niekto vysvetlit ako to funguje??? Po anglicky moc neviem a v CZ/SK som nic nenasiel...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned kvě 31, 2009 11:18 am 
Offline
 ...
 ...

Registrován: ned kvě 27, 2007 6:15 pm
Příspěvky: 143
Bydliště: Praha
Occluder funguje tak, že objekty ktoré occluder(objektu pridáš vlastnosť occluder v Logic)zakryje celou svojou plochou sa nevykreslujú. najlepšie to uvidíš vo wireframe mode

Vzhľadom na to že vyšla 2.49 určite sa zase budem hodne venovať Game enginu, tak by som možno spravil nejakú testovaciu scénku, na ktorej by som to predviedol + by som opísal nejaké finty, obmedzenia atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát čer 05, 2009 2:43 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: sob dub 26, 2008 7:44 am
Příspěvky: 116
Bydliště: Hrde mesto Krnov
vsechno co takova vecicka zakryva se nerenderuje...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Occluder
PříspěvekNapsal: čtv črc 09, 2009 4:11 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: ned kvě 27, 2007 6:15 pm
Příspěvky: 143
Bydliště: Praha
momo píše:
takže to slúži na zrýchlenie výpočtov?

Aj tak sa to dá nazvať, len treba byť opatrný pri vytváraní occluderov, pretože si môžeš celkom slušne zasekať CPU(GPU), ked to nastavíš zle.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Occluder
PříspěvekNapsal: čtv črc 09, 2009 6:37 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Dreamak píše:
momo píše:
takže to slúži na zrýchlenie výpočtov?

Aj tak sa to dá nazvať, len treba byť opatrný pri vytváraní occluderov, pretože si môžeš celkom slušne zasekať CPU(GPU), ked to nastavíš zle.


napriklad kedy? je spravne nastavit dveram do domu a domu occluder? dom aj dvere su zavrete, tak sa to co je vnutri nevykresluje? alebo kedy je to pouzit najvhodnejsie, kedy, naopak, uplne zle a nepouzivat to?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Occluder
PříspěvekNapsal: pát črc 10, 2009 3:09 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: ned kvě 27, 2007 6:15 pm
Příspěvky: 143
Bydliště: Praha
Tu je to celkom dobre popísané http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/Game_Engine/Optimization, ja som to testoval na teréne(outdoor scéna) a fungovalo to výborne.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Occluder
PříspěvekNapsal: úte črc 14, 2009 10:34 am 
Offline
 ...
 ...

Registrován: ned kvě 27, 2007 6:15 pm
Příspěvky: 143
Bydliště: Praha
momo píše:
Veď načo iné by sa zneviditeľnovali neviditelné objekty....aj ked samotný algoritmus na zistenie, či je objekt celý zakrytý určite do istej miery sam o sebe zaťažuje procák...asi si treba dobre premysleť či sa to oplatí použiť


ako presne funguje ten algoritmus netuším, len viem mometálne mi to umožňuje vykresliť krajinu 5x5 kilometrov a bez problémov sa v nej pochybovať ..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Occluder
PříspěvekNapsal: úte črc 14, 2009 1:25 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Dreamak píše:
momo píše:
Veď načo iné by sa zneviditeľnovali neviditelné objekty....aj ked samotný algoritmus na zistenie, či je objekt celý zakrytý určite do istej miery sam o sebe zaťažuje procák...asi si treba dobre premysleť či sa to oplatí použiť


ako presne funguje ten algoritmus netuším, len viem mometálne mi to umožňuje vykresliť krajinu 5x5 kilometrov a bez problémov sa v nej pochybovať ..


coze??? :emo37:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Occluder
PříspěvekNapsal: úte črc 14, 2009 4:02 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: ned kvě 27, 2007 6:15 pm
Příspěvky: 143
Bydliště: Praha
Kapo píše:
coze??? :emo37:


Snažím sa prekopať testovací ostrov Utes z Army2. Uvidím ako to celé dopadne robím na tom po nociach. Chcel by som tam mať čo sa týka krajiny čo najviac detailov, kedže som na Arma2 pracoval ako hlavný map designer tak mám k dispozícii všetky potrebné data, hlavne LODy modelov, čo mi umožňuje rozbehať to aj v BGE. Keď budem mať prvé prezentovatelné výsledky určite to postnem aj sem.

Čo sa týka toho occluderu tak sa mi ho podarilo konkrétne na tejto mape celkom dobre využiť, ale tiež sú tam miesta(hlavne dlhé roviny) kde sa to využiť nedá.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Occluder
PříspěvekNapsal: úte črc 14, 2009 4:18 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Dreamak píše:
Kapo píše:
coze??? :emo37:


Snažím sa prekopať testovací ostrov Utes z Army2. Uvidím ako to celé dopadne robím na tom po nociach. Chcel by som tam mať čo sa týka krajiny čo najviac detailov, kedže som na Arma2 pracoval ako hlavný map designer tak mám k dispozícii všetky potrebné data, hlavne LODy modelov, čo mi umožňuje rozbehať to aj v BGE. Keď budem mať prvé prezentovatelné výsledky určite to postnem aj sem.

Čo sa týka toho occluderu tak sa mi ho podarilo konkrétne na tejto mape celkom dobre využiť, ale tiež sú tam miesta(hlavne dlhé roviny) kde sa to využiť nedá.


no dobre, ale co je occluder? hora, ktora zakryva napriklad celu polovicu ostrova? alebo povedzme strom, ktory zakryje jednu rastlinku?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Occluder
PříspěvekNapsal: úte črc 14, 2009 9:40 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: ned kvě 27, 2007 6:15 pm
Příspěvky: 143
Bydliště: Praha
Kapo píše:
no dobre, ale co je occluder? hora, ktora zakryva napriklad celu polovicu ostrova? alebo povedzme strom, ktory zakryje jednu rastlinku?


jj presne tak occluder je hora, u stromov pri ich počte by to len spomalovalo. okrem occluderu na terene ešte LODujem aj samotný terén.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Occluder
PříspěvekNapsal: úte črc 14, 2009 10:19 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Dreamak píše:
Kapo píše:
no dobre, ale co je occluder? hora, ktora zakryva napriklad celu polovicu ostrova? alebo povedzme strom, ktory zakryje jednu rastlinku?


jj presne tak occluder je hora, u stromov pri ich počte by to len spomalovalo. okrem occluderu na terene ešte LODujem aj samotný terén.


jak? mas strom, ked si od neho na 100 metrov vymeni sa za menej detailny, ked na 500 m za este menej detailny a ked na kilometer, tak zmizne? ako zistujes vzdialenost od objektu? script? robis to pracne pre kazdy objekt (vzdialenost vacsia ako x - vymen mesh za lod1, atd?)???


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Occluder
PříspěvekNapsal: úte črc 14, 2009 11:25 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: ned kvě 27, 2007 6:15 pm
Příspěvky: 143
Bydliště: Praha
Kapo píše:
jak? mas strom, ked si od neho na 100 metrov vymeni sa za menej detailny, ked na 500 m za este menej detailny a ked na kilometer, tak zmizne? ako zistujes vzdialenost od objektu? script? robis to pracne pre kazdy objekt (vzdialenost vacsia ako x - vymen mesh za lod1, atd?)???


vzdialenosť zisťuje near sensor.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz